„Motinystės atostogų metu, parke stumdydama vėžimėlį kartą pagalvojau, kaip aš galėsiu skatinti vaikus siekti savo svajonių, kai pati savo svajones laikau tik svajonių sąraše. Turiu būti gyvas pavyzdys ir eiti širdies keliu, o ne pasakoti teoriją.“, – prisimena pašnekovė.
Be interjero dizaino Justina užsiima ir dar viena veikla – konsultuoja moteris verslo augimo, strategavimo bei marketingo temomis ir teigia, jog veiklą pradėti nėra sudėtinga, sunkiausia to dalis – stengtis tai auginti ir nepasimesti, kuomet ištinka tam tikri iššūkiai.
Šiuo interviu norime įkvėpti ir paskatinti siekti savų, ilgai širdyje laikytų svajonių, kurios neretai gali atnešti didelį profesinį pasisekimą.
Supažindinsime Tave su įkvepiančia moterimi, kuri gilinasi į interjero psichologijos sritį, nebijo pokyčių, padeda kitoms moterims tubulėti, o savo gyvenimo būdą apibūdina, kaip jazz'ą, kuriame bando išlaikyti balansą!
Susipažinkime – papasakok plačiau apie save. Kas paskatino palikti samdomą darbą?
Dabartinė veikla prasidėjo po motinystės atostogų. Susilaukusi vaikelio palikau mylimą darbą, užėmiau Carlsberg prekės ženklo vadovės poziciją Baltijos šalyse, vėliau, Švyturio prekės ženklo vadovės poziciją.
Turiu būti atvira, darbas patiko, sekėsi, jame jaučiausi gerai, tačiau širdyje visada kirbėjo, kad veikloje norisi vizualinės kūrybos, grožio bei estetikos.
Vadovės poziciją palikau savo karjeros pike, net ir motinystės atostogų metu sulaukdavau nuolatinių pasiūlymų LinkedIn prisijungti ar vadovauti marketingo komandai. Prižiūrėdama vaikelį išbandžiuau save įvairiose veiklose: kūriau papuošalus, mokiausi grafinio diziano, iliustravimo, ieškojau sendaikčių, turėjau net ir e-parduotuvę.
Tarsi ratais sukau aplink interjero dizainą, kurį 12 klasėje atmečiau ir pasirinkau labiau perspektyvias verslo studijas. Mokydamasi grafinio dizaino norėjau pagilinti koloristikos žinias, o šį kursą radau, kaip interjero dizaino mokslo dalį, taip pradėjau mokytis interjero dizaino, o tuomet viskas tarsi atsistojo į savo vietas, tarsi taip, kaip turėjo būti.
Be interjero dizaino savo veiklų sąraše turi ir asmenines verslo konsultacijas, kaip suderinti dvi skirtingas veiklas?
Tapus interjero dizainere ir dirbdama iš namų ofiso, labai pasiilgau žmonių, socializacijos, idėjų generavimo, veiksmo. Klausiau savęs, kaip galėčiau ne nubraukti, o įdarbinti savo sukauptas ir turimas žinias.
Kilo mintis konsultuoti panašias į mane, solo veikla užsiimančias moteris. Joms padedu išsigryninti pozicionavimą, tikslus, susidėlioti veiksmus bei įsivesti savo veikloje aiškumo. Beveik dešimtmetį domiuosi saviugda ir psichologija, tad konsultacijų metu, marketinginį verslo auginimo strategavimą derinu su mentoryste, kuri svarbi vidiniam balansui, nes už kiekvienos veiklos stovi žmogus ir jis turi jaustis gerai, o balansas priklauso nuo žmogaus asmenybės, vertybių ir etapo.
Kaip sekasi suderinti dvi skirtingas veiklas? To dar mokausi, padeda prioritetų susidėliojimas bei laiko planavimas. Taip pat mokausi sustoti ir atšvęsti pergales. Visad žinojau, kad save norėsiu pristatyti, kaip daugiau nei vienos veiklos atstovę.
Kas padėjo išsiskirti ir atrasti savo klientus gausioje interjero dizainerių rinkoje?
Išsiskirti padeda gylis, žiūrėjimas į dizainą ne paviršutiniškai, pati žvelgiu į tai daugiasluoksniškai. Domiuosi ir nuolatos gilinu žinias apie tai, kaip aplinka veikia mus, mūsų emocijas, elgseną ir viską pritaikau praktikoje.
Dar padeda suvokimas, kad pagrindinis dizaino elementas yra žmogus. Žiūrėjimas į dizainą ne tik, kaip į būsimą nuotrauką, ieškant individualizuotos dizaino formos, kuri padėtų sukurti norimą jausmą.
Esu praktiška kūrėja, pažinti žmogų ir jo poreikius padeda psichologijos žinios, meilė estetikai, grožiui, vizualinis pajautimas viską sujungia į visumą, namus.
Šalia viso paketo siūlau interjero koncepcijos kūrimą, personalizuotą interjero stilizavimą, namus jau sukūrusiems, bet namų jausmo ar asmeniškumo savo erdvei ieškantiems naujakuriams, ar tiesiog tiems, kurie nori atsinaujinti savo namus.
Dirbant su visuomeninės paskirties projektais padeda marketingo žinios, nes kurdama dizainą apgalvoju visą kliento patirtį erdvėje. Manau, kad tai dar viena svarbi išskirtinumo detalė.
Kaip apibūdintum savo kūrybą interjere? Kokiam klientui ji yra skirta?
Man patinka kurti interjerus su charakteriu, pasakojančius savininko ar erdvės istoriją, patinka šviesa, jaukus minimalizmas ir estetika, natūralios medžiagos ir jų netobulumas, meno kūriniai, išieškoti nestandartiniai sprendimai, įnešantys charakterio ir akcentų erdvėje, kartais per spalvą, kartais per formą.
Visuomet noriu, kad erdvė įkvėptų, praturtintų, regeneruotų ir kurtų tam tikrą priklausymo jausmą.
Mano kūryba skirta klientui, kuriam aktualu individualizuotas, pagal jo emocinius poreikius pritaikytas interjero dizainas, kuris galvoja ne apie šablonus ar tendencijas, o nori savo asmenybę atskleisti arba praturtinti jį supančios aplinkos pagalba.
Kas, Jūsų nuomone, yra spindinti moteris?
Švytinti moteris man yra atsipalaidavusi moteris, vidiniame lengvume, gyvenanti savo vidinėje laisvėje, smalsi ir žaisminga. Linkiu sau ir kitoms moterims dažniau patirti šią būseną!
Justiną gali rasti čia:
Facebook – Justina Petrauskė
Instagram – justina_petrauske