Susipažinkime – papasakokite plačiau apie save. Kaip gimė idėja kurti tokią veiklą? Kas tai įkvėpė?
Esu Dovilė Grabauskė – garbanų puoselėtoja, Curly Curly prekinio ženklo ir el. parduotuvės įkurėja bei vienintelė ir oficiali penkių prekinių ženklų, skirtų garbanotiems plaukams, atstovė ir distributorė Lietuvoje.
Viskas prasidėjo nuo labai asmeniško poreikio – kaip garbanė nuolat susidurdavau su problema, kad Lietuvoje tiesiog nėra didesnio pasirinkimo tinkamų priemonių mano plaukams. Jos turėjo būti be sulfatų, silikonų, džiovinančių alkoholių ir kitų garbanoms netinkančių ingredientų. Tad dažnai siųsdavausi priemones iš užsienio. Vienos kelionės po JAV metu pamačiau, koks ten garbanių rojus – ten garbanoms skirtų priemonių buvo daugiau nei tiesiaplaukėms! Parsivežiau lagaminą naujų atradimų, (nes juk nežinai, kada vėl bus proga ten nuvykti), o kartu – ir mintį: „Kaip būtų gera tokius produktus atvežti ir į Lietuvą.“
Tuo metu dar dirbau finansų srityje ir studijavau ISM universitete magistrantūroje. Nors dirbau ir kilau karjeros laipteliais jau beveik dešimtmetį, viduje vis nedavė ramybės jausmas, kad noriu kurti kažką savo. Viena iš studijų dalių buvo mentorystė – su man paskirtu mentoriumi galimybę aptarti savo karjeros kryptis. Jam iškart pasakiau: „Prašau, nežiūrėk į mane kaip į bankininkę. Aš noriu turėti savo veiklą.“ Dar pirmo pokalbio metu pasidalinau mintimi apie idėją atvežti į Lietuvą vieną garbanoms skirtą prekinį ženklą, tačiau baiminausi, kad neturėjau nei įmonės, nei patirties grožio industrijoje, net el. paštas baigėsi @gmail.com.
Atsakydamas į mano idėją, mentorius pasakė labai paprastai – susirask to brando kontaktą ir parašyk. To užteko - taip ir padariau: LinkedIn platformoje radau kontaktą ir, per daug negalvodama, parašiau. Po nuotolinio susitikimo praėjus vos savaitei, gavau atsakymą – jie sutiko, kad būčiau jų atstovė Lietuvoje.
Nuo to momento viskas pradėjo rutuliotis labai greitai – tą pačią savaitę sukūriau įmonę, Instagram paskyrą @curlycurly.lt ir pradėjau veiklą nuo nulio – net pavadinimo dar neturėjau! Dabar, kai pasakoju šią istoriją, pati sunkiai patikiu. Jei būčiau daugiau galvojusi, skaičiavusi, analizavusi – gal viskas būtų likę tik svajone, bet rodos tuo metu viską dariau tiesiog iš vidinės inercijos.
Nors pradžioje tai buvo labai „moteriškas“ noras – tiesiog noras turėti daugiau gerų priemonių garbanoms, ši veikla įgavo daug gilesnę prasmę – padedu moterims ir vyrams pamilti savo plaukus, atskleisti jų natūralų grožį bei susigrąžinti pasitikėjimą savimi. Garbanių atsiliepimai, šypsenos, jų džiaugsmas dėl atrastų rezultatų bei didesnis pasitikėjimas savimi man yra didžiausia prasmė ir motyvacija.
Kiek tiksliai laiko vystote savo veiklą?
Mano veikla dar visiškai jauna – vos pusantrų metų.
Kiek skirtingų veiklų vystote? Ar užsiimate tik savo veiklomis, o gal dirbate kažkur papildomai?
Šią veiklą pradėjau dar dirbdama finansų srityje – buvau procesų vadovė – ir tuo pačiu metu studijavau magistrantūroje. Vos prieš kelis mėnesius sėkmingai apsigyniau diplomą. Nors tuo metu gyvenimas buvo labai intensyvus, Curly Curly projektas man buvo tarsi atgaiva tarp daug iššūkių reikalaujančios kasdienybės. Šiandien esu visiškai atsidavusi tik Curly Curly prekės ženklui, bet pati veikla turi keletą glaudžiai susijusias kryptis.
Pirmiausia – turinio kūrimas socialiniuose tinkluose (Instagram, Facebook, TikTok), dalinuosi patarimais, atradimais bei realiais garbanų priežiūros rezultatais. Taip pat teikiu individualias nuotolines konsultacijas, kurias kartais vadinu „online garbanų transformacijomis“ – nes rezultatai dažnai prilygsta tiems, kurių garbanės tikisi po vizito grožio salone. Skamba drąsiai, bet gaunu daugybę laimingų garbanių nuotraukų – pati kartais nustembu, nors iš anksto ir matau jų potencialą.
Antra – naujų prekinių ženklų paieška ir atranka. Net ir asmeninių kelionių, o keliauti labai mėgstu, metu nepraleidžiu progos atrasti naujų priemonių, kurių dar nėra Lietuvoje. Lankausi tarptautinėse parodose, garbanų salonuose, bendrauju su gamintojais ir ieškau inovatyvių, garbanotiems plaukams draugiškų priemonių.
Trečia – distribucija Lietuvoje. Kruopščiai atrinktų ir patikrintų priemonių pardavimas mano elektroninėje parduotuvėje www.curlycurly.lt ir taip pat kitose pardavimo vietose bei grožio salonuose.
Ketvirtoji veiklos kryptis – gyvi mokymai, kuriuos vedu tiek plaukų meistrams, tiek garbanių grupelėms visoje Lietuvoje. Su visa pagarba meistrams – Lietuvoje vis dar labai trūksta žinių apie garbanotų plaukų priežiūrą. Dažnai garbanės iš salonų išeina tiesiais plaukais – o man norisi tai keisti, kad būtų puoselėjamas natūralus plaukų grožis, o ne formuojama prieš jų prigimtį. Ši veikla man padeda skleisti žinias apie garbanų priežiūrą ir burti garbanių bendruomenę. Moterų bendruomenė yra nepaprastai galinga - tą visos jaučiame She Is Glowing Klube, o garbanių bendruomenė yra ypatingai vienijanti, vien dėl savo išskirtinių plaukų.
Ar planuojate plėsti savo veiklą toliau ir siūlyti paslaugas ne tik Lietuvoje?
Pirmiausia noriu visapusiškai padėti Lietuvos garbanėms – dalintis žiniomis, priemonėmis ir įkvėpimu pamilti savo natūralias garbanas. Vėliau – tikrai neatmetu galimybės plėstis ir į kitas Baltijos šalis, kur garbanės susiduria su tais pačiais iššūkiais. O ilgalaikė svajonė – sukurti savo garbanų priežiūros priemonių liniją, kuri atlieptų realius poreikius ir gimtų iš patirties, garbanių norų ir meilės garbanoms.
Ar susilaukiate vis daugiau susidomėjimo savo veikla iš kitų moterų?
Tikrai taip! Labiausiai motyvuoja, kai į mane kreipiasi moterys, kurios metų metus tiesino plaukus, nemėgo savo garbanų, o dabar – mano dėka – jos vėl nori atrasti ir priimti savo natūralias garbanas. Meistrai taip pat jaučia poreikį išmokti dirbti su garbanomis. Tokie žodžiai man yra pats didžiausias įvertinimas. Jaučiu, kad vis daugiau garbanių Lietuvoje nori išmokti tinkamai prižiūrėti garbanas ir iš naujo jas pamilti.
Su kokiais sunkumais susidūrėte kurdama savo veiklą?
Iššūkių tikrai buvo – ypač pradžioje, kai reikėjo mokytis tinkamai paskirstyti investicijas. Kartais per daug dėmesio skirdavau smulkmenoms, kurios nebuvo tokios reikšmingos verslo augimui. Su laiku atsirado platesnis požiūris, daugiau strateginio mąstymo ir aiškesnis prioritetų matymas.
Taip pat ne visada lengva viską valdyti vienai – šiuo metu visus verslo procesus prižiūriu pati: nuo strategijos, komunikacijos, turinio kūrimo iki logistikos. Kartais tiesiog norisi pasitarti – todėl mano vyras šiandien jau puikiai nusimano apie garbanas! :D
Kokias aktualias paslaugas galima atrasti jūsų veikloje kitoms moterims?
Viena aktualiausių paslaugų – individualios nuotolinės garbanų konsultacijos, kuriose padedu suprasti, kokios priemonės ir technikos tinka būtent jūsų garbanoms. Dauguma moterų po šių konsultacijų sako, kad pagaliau suprato savo plaukus, o rezultatai prieš ir po – dažnai stulbinantys.
Taip pat vedu gyvus mokymus – tiek plaukų meistrams, tiek moterų grupėms, kurios nori daugiau sužinoti apie garbanų priežiūrą ir išmokti tai daryti pačios ar savo klientėms, jei tai yra meistrai. Šie renginiai suburia bendruomenę ir padeda kurti stipresnį ryšį tarp moterų. Beje, kalbant apie renginius, She Is Glowing Klubo narėms išduosiu dar niekur viešai neskelbtą žinią – gegužės 25 d. bus garbanių bendruomenės renginys Vilniuje! Visą informaciją neužilgo rasite socialiniuose tinkluose. Tad maloniai kviečiu pasekti 💕
Na ir nemokama, visiems lengvai prieinama ir kasdien pasiekiama pagalba socialiniuose tinkluose (Instagram, TikTok, Facebook) – kur dalinuosi tiek praktiniais patarimais, tiek realiais rezultatais.
Visa veikla paremta noru suteikti žinias kaip puoselėti garbanas ir tuo pačiu pasitikėjimą savimi – moterys jaučiasi geriausiai, kai gali džiaugtis savo plaukais. Visos juk žinome tą jausmą kai išeiname iš kirpyklos? O čia galima tai turėti ir namie.
Kaip atrodo Jūsų darbo diena, kiek turite kolegų, galbūt galvojate apie dar didesnį komandos augimą?
Mano diena prasideda tada, kai pabunda mano mažylė. Iki jos pietų miego esu mama – gaminu valgyti, žaidžiu, vedu į užsiėmimus ir lavinu. Pietų miego metu bandau atlikti svarbiausius dienos darbus, kuriems reikalingas dienos metas (skambučiai, užklausos ir panašiai). Po mažylės pietų miego, dar turiu kelias valandas, kurias leidžiame kartu, ir tada prasideda mano antroji dienos dalis – treniruotės, kūryba, kelionės į studiją ir treniruočių vedimas. Po jų grįžtu namo ir, jei spėju, su malonumu keliauju migdyti mažylę. Kai ji užmiega, prasideda mano „naktinė pamaina“. Tada skiriu laiką darbams, kuriuos reikia atlikti: rašau sutartis renginiams, ieškau muzikos, kuriu, atsakinėju į tėvų laiškus, rašau tekstus ir bandau vystyti savo veiklą socialinėje medijoje.
Nors šiuo metu daugumą darbų atlieku pati, turiu keletą kolegų, kurie padeda man studijoje ir treniruotėse. Ateityje tikrai galvoju apie komandos augimą, nes tik su stipria komanda galime pasiekti dar daugiau ir užtikrinti dar didesnį savo veiklos augimą.
Ką Jums asmeniškai suteikė SIG Klubo narystė?
SIG Klubo narystė man – tai ne tik verslo augimo erdvė, kurioje atrandu vertingų partnerysčių ir naujų draugysčių. Tai vieta, kur kaip asmenybė ir verslo kūrėja galiu augti, mokytis iš geriausių savo srities profesionalų. Visuomet perklausau įkvepiančius interviu, kurie tikrai, tiesiogine ta žodžio prasme, įkvepia veikti. Labiausiai džiugina tai, kad ši bendruomenė pilna įkvepiančių, drąsių, veiklių moterų – jų istorijos, patirtys ir atvirumas tiesiog motyvuoja.
Kas, Jūsų nuomone, yra spindinti moteris?
Spindinti moteris, kuri klauso savo širdies ir drąsiai realizuoja save. Ji visa širdimi mėgaujasi tuo, ką daro, pasitiki savimi, geba aiškiai brėžti ribas, atsižvelgdama į savo vertybes ir prioritetus. Ji rūpinasi savimi visomis prasmėmis – tiek emocine, tiek fizine sveikata, nes supranta, kad tik išlaikydama gyvenimo balansą gali spindėti ir įkvėpti kitus.